Betaalbare AV oplossingen       Nieuw en gebruikt       Professioneel advies       Uit voorraad leverbaar       Uitgebreide garantie

Terugbetaal- en retourneringsbeleid

Algemeen
AV-OUTLET is allereerst een B2B leverancier, de prijzen op de website zijn daarom exclusief  BTW. Maar we leveren uiteraard net zo lief ook aan particulieren.
De verkoopvoorwaarden voor zakelijke en particuliere klanten zijn niet gelijk, met name wanneer het gaat om retouren.
Uiteraard respecteren we bij particuliere klanten de wettelijke regels in het consumentenrecht.
Bij B2B leveringen zijn onze reguliere verkoopvoorwaarden van toepassing.

Garantie
Bij het overgrote deel van ons assortiment (nieuw en refurbished) is een garantietermijn van 24 maanden van toepassing. Bij een afwijkende termijn wordt dit bij het artikel vermeld. Bij refurbished artikelen in kwaliteit C of lager is de garantie nooit meer dan 6 maanden. Verkeerd gebruik, val-, slag- en waterschade, kabelbreuk en comptabiliteit zijn altijd uitgesloten van garantie.

Nieuw / refurbished
AV-Outlet levert zowel nieuwe als refurbished artikelen en we maken daarvoor onderscheid in onze voorwaarden. Een refurbished artikel kan worden uitgepakt en ook enige tijd worden getest, zonder dat dit grote invloed heeft op de staat en verkoopbaarheid van het product na retourzending. Bij nieuwe producten ligt dat anders. Die zijn vaak verzegeld of in cellofaan verpakt en daarom heeft opening van de verpakking invloed op de verkoopbaarheid en daarmee waarde van het product in geval u deze terugstuurt. 

Vooraf advies en mogelijkheid om een exemplaar op proef te ontvangen
Uiteraard is het ook ons belang dat u tevreden bent met een aankoop en het juiste product hebt gekozen. Daarom vragen we u ook vooraf te bellen of te mailen bij twijfel of een product wel voor het beoogde doel geschikt is. Bij producten die we niet alleen nieuw, maar ook refurbished aanbieden, is het in veel gevallen mogelijk om eerst een refurbished exemplaar op proef te ontvangen. Bel of mail ons voor de mogelijkheden en de voorwaarden.  Voldoet de test dan kunt u daarna alsnog een nieuw exemplaar bestellen.  

Retouren – zakelijk
Er is in beginsel geen wettelijk retourrecht bij zakelijke aankopen, maar in overleg en onder voorwaarden zullen we er in beginsel wel aan meewerken. Bel of mail daarom altijd vooraf en binnen 21 dagen na aankoop wanneer u een artikel zou willen retourneren. Soms hebben we een alternatief voor u of kunnen we adviseren over een andere oplossing.

In geval u een nieuw artikel wilt retourneren dan dient deze in 100% dezelfde staat te worden teruggezonden, dus een nieuw artikel in verzegelde verpakking wordt alleen geaccepteerd in een origineel gesloten verpakking. Die originele verpakking van een product moet onbeschadigd blijven ook tijdens de retourzending, dus gebruik svp een extra doos en eventuele vulling om beschadiging tijdens de retourzending te voorkomen. Gebruik geen tape, stickers of opschriften op de originele verpakking van een product. De kosten van de retourzending en het risico van verlies, diefstal of beschadiging tijdens de retourzending zijn voor koper.

Is een nieuw product geopend maar nog wel in bijna nieuwstaat dan kunnen we deze niet meer als 100% nieuw verkopen. In dat geval zullen we een passend percentage van de aankoopprijs en de door ons gemaakte verzendkosten inhouden op de terugbetaling.

Betreft de aankoop een refurbished artikel dan zijn in beginsel dezelfde voorwaarden als bij nieuw van toepassing. Dus ook nu vooraf en binnen 21 dagen contact opnemen, retourneren in dezelfde staat en verpakking als waarin u het artikel hebt ontvangen, en retourzending op uw kosten en voor uw risico. Maar bij refurbished hebt u wel veel ruimere mogelijkheden om een artikel uit te proberen zonder dat dit effect heeft op de verkoopbaarheid na retourzending en kunnen we daardoor veel ruimhartiger omgaan met retouren.

 
Retouren – consumenten
Consumenten hebben een wettelijke recht om een artikel uiterlijk 21 dagen na ontvangst te retourneren. Toch vragen we ook bij particuliere aankopen om voordat u een artikel retourneert even contact met ons op te nemen.  Nieuwe artikelen kunnen alleen ongebruikt, in onbeschadigde staat en in de originele verpakking worden geretourneerd. Dat betekent dat u de verpakking na ontvangst voorzichtig mag openen, maar wel zodanig dat wij de geretourneerde artikelen weer als nieuw (in geopende verpakking) kunnen verkopen. U kunt het artikel bekijken, de gebruiksaanwijzing lezen, maar niet daadwerkelijk proberen.
De originele verpakking van een product moet onbeschadigd blijven ook tijdens de retourzending, dus gebruik svp een extra doos en eventuele vulling om beschadiging tijdens de retourzending te voorkomen. Gebruik geen tape, stickers of opschriften op de originele verpakking van een product. De kosten van de retourzending en het risico van verlies, diefstal of beschadiging tijdens de retourzending zijn voor koper.
Voor aller duidelijkheid: wanneer wij een nieuw product retour ontvangen dat niet meer als nieuw verkoopbaar is, zullen wij deze in beginsel als retour weigeren. Bij refurbished artikelen hebt u meer mogelijkheden om het artikel uit te proberen en echt te testen en zijn we ook een stuk minder streng bij het beoordelen van een retourzending. In alle gevallen kijken we vooral of het artikel nog in dezelfde kwaliteit opnieuw verkocht kan worden. 

Terugbetaling
Na ontvangst van een retourzending die aan alle voorwaarden voldoet, ontvangt u uw aankoopsom binnen 10 werkdagen retour.
Voldoet een retourzending naar ons idee niet aan alle voorwaarden, dan nemen we hierover contact met u op. We zullen dan de mogelijkheden bespreken en waarschijnlijk aangeven wat naar ons idee een passende vergoeding voor de verminderde kwaliteit is. Die vergoeding zullen we dan inhouden op de terugbetaling. Bent u het daar niet mee ens, dan kunt u ook kiezen om het artikel alsnog en op uw kosten weer te ontvangen.

Algemeen
AV-OUTLET is allereerst een B2B leverancier, de prijzen op de website zijn daarom exclusief  BTW. Maar we leveren uiteraard net zo lief ook aan particulieren.
De verkoopvoorwaarden voor zakelijke en particuliere klanten zijn niet gelijk, met name wanneer het gaat om retouren.
Uiteraard respecteren we bij particuliere klanten de wettelijke regels in het consumentenrecht.
Bij B2B leveringen zijn onze reguliere verkoopvoorwaarden van toepassing.

Garantie
Bij het overgrote deel van ons assortiment (nieuw en refurbished) is een garantietermijn van 24 maanden van toepassing. Bij een afwijkende termijn wordt dit bij het artikel vermeld. Bij refurbished artikelen in kwaliteit C of lager is de garantie nooit meer dan 6 maanden. Verkeerd gebruik, val-, slag- en waterschade, kabelbreuk en comptabiliteit zijn altijd uitgesloten van garantie.

Nieuw / refurbished
AV-Outlet levert zowel nieuwe als refurbished artikelen en we maken daarvoor onderscheid in onze voorwaarden. Een refurbished artikel kan worden uitgepakt en ook enige tijd worden getest, zonder dat dit grote invloed heeft op de staat en verkoopbaarheid van het product na retourzending. Bij nieuwe producten ligt dat anders. Die zijn vaak verzegeld of in cellofaan verpakt en daarom heeft opening van de verpakking invloed op de verkoopbaarheid en daarmee waarde van het product in geval u deze terugstuurt. 

Vooraf advies en mogelijkheid om een exemplaar op proef te ontvangen
Uiteraard is het ook ons belang dat u tevreden bent met een aankoop en het juiste product hebt gekozen. Daarom vragen we u ook vooraf te bellen of te mailen bij twijfel of een product wel voor het beoogde doel geschikt is. Bij producten die we niet alleen nieuw, maar ook refurbished aanbieden, is het in veel gevallen mogelijk om eerst een refurbished exemplaar op proef te ontvangen. Bel of mail ons voor de mogelijkheden en de voorwaarden.  Voldoet de test dan kunt u daarna alsnog een nieuw exemplaar bestellen.  

Retouren – zakelijk
Er is in beginsel geen wettelijk retourrecht bij zakelijke aankopen, maar in overleg en onder voorwaarden zullen we er in beginsel wel aan meewerken. Bel of mail daarom altijd vooraf en binnen 21 dagen na aankoop wanneer u een artikel zou willen retourneren. Soms hebben we een alternatief voor u of kunnen we adviseren over een andere oplossing.

In geval u een nieuw artikel wilt retourneren dan dient deze in 100% dezelfde staat te worden teruggezonden, dus een nieuw artikel in verzegelde verpakking wordt alleen geaccepteerd in een origineel gesloten verpakking. Die originele verpakking van een product moet onbeschadigd blijven ook tijdens de retourzending, dus gebruik svp een extra doos en eventuele vulling om beschadiging tijdens de retourzending te voorkomen. Gebruik geen tape, stickers of opschriften op de originele verpakking van een product. De kosten van de retourzending en het risico van verlies, diefstal of beschadiging tijdens de retourzending zijn voor koper.

Is een nieuw product geopend maar nog wel in bijna nieuwstaat dan kunnen we deze niet meer als 100% nieuw verkopen. In dat geval zullen we een passend percentage van de aankoopprijs en de door ons gemaakte verzendkosten inhouden op de terugbetaling.

Betreft de aankoop een refurbished artikel dan zijn in beginsel dezelfde voorwaarden als bij nieuw van toepassing. Dus ook nu vooraf en binnen 21 dagen contact opnemen, retourneren in dezelfde staat en verpakking als waarin u het artikel hebt ontvangen, en retourzending op uw kosten en voor uw risico. Maar bij refurbished hebt u wel veel ruimere mogelijkheden om een artikel uit te proberen zonder dat dit effect heeft op de verkoopbaarheid na retourzending en kunnen we daardoor veel ruimhartiger omgaan met retouren.

 
Retouren – consumenten
Consumenten hebben een wettelijke recht om een artikel uiterlijk 21 dagen na ontvangst te retourneren. Toch vragen we ook bij particuliere aankopen om voordat u een artikel retourneert even contact met ons op te nemen.  Nieuwe artikelen kunnen alleen ongebruikt, in onbeschadigde staat en in de originele verpakking worden geretourneerd. Dat betekent dat u de verpakking na ontvangst voorzichtig mag openen, maar wel zodanig dat wij de geretourneerde artikelen weer als nieuw (in geopende verpakking) kunnen verkopen. U kunt het artikel bekijken, de gebruiksaanwijzing lezen, maar niet daadwerkelijk proberen.
De originele verpakking van een product moet onbeschadigd blijven ook tijdens de retourzending, dus gebruik svp een extra doos en eventuele vulling om beschadiging tijdens de retourzending te voorkomen. Gebruik geen tape, stickers of opschriften op de originele verpakking van een product. De kosten van de retourzending en het risico van verlies, diefstal of beschadiging tijdens de retourzending zijn voor koper.
Voor aller duidelijkheid: wanneer wij een nieuw product retour ontvangen dat niet meer als nieuw verkoopbaar is, zullen wij deze in beginsel als retour weigeren. Bij refurbished artikelen hebt u meer mogelijkheden om het artikel uit te proberen en echt te testen en zijn we ook een stuk minder streng bij het beoordelen van een retourzending. In alle gevallen kijken we vooral of het artikel nog in dezelfde kwaliteit opnieuw verkocht kan worden. 

Terugbetaling
Na ontvangst van een retourzending die aan alle voorwaarden voldoet, ontvangt u uw aankoopsom binnen 10 werkdagen retour.
Voldoet een retourzending naar ons idee niet aan alle voorwaarden, dan nemen we hierover contact met u op. We zullen dan de mogelijkheden bespreken en waarschijnlijk aangeven wat naar ons idee een passende vergoeding voor de verminderde kwaliteit is. Die vergoeding zullen we dan inhouden op de terugbetaling. Bent u het daar niet mee ens, dan kunt u ook kiezen om het artikel alsnog en op uw kosten weer te ontvangen.