Service en Garantie
AV-Outlet staat garant voor uitgebreide service voor en na uw aankoop.
Service en advies voor de aankoop
Voor uw aankoop helpen wij u graag met het vinden van de juiste oplossing voor uw vraag. Wanneer u niet zeker bent welk product voor u of uw situatie geschikt is, bel of mail uw vraag dan voordat u een artikel koopt. Telefonisch overleg heeft dan onze voorkeur. Gaat het om een vergaderruimte, stuur ons dan ook wat foto’s van die ruimte. Heel belangrijk is dat we een beeld krijgen van de indeling en (zon)lichtinval en het aantal reguliere gebruikers van zo’n ruimte. En uiteraard de afmetingen en welke technische middelen al aanwezig zijn of welke u beoogt.
Eerst uitproberen / artikel op proef
Gaat het om een product waar u geen ervaring mee heeft en niet zeker bent of dit wel de juiste oplossing is, dan kunnen we (afhankelijk van wat we op voorraad hebben) een leenexemplaar beschikbaar stellen. U ontvangt dan meestal een goed refurbished systeem voor een afgesproken periode op proef. In beginsel vragen wij daarvoor wel een borgsom.
Bevalt hij, dan kunt dat refurbished systeem aankopen, of van hetzelfde model een nieuw exemplaar bestellen en het test systeem aan ons retourneren.
Besluit u af te zien van de koop, dan stuurt u het artikel op uw kosten retour, uiteraard goed verpakt en dezelfde staat als waarin u het had ontvangen.
Service en garantie na de aankoop
Ook na aankoop kunt u bij ons terecht voor uitleg en advies voor het betreffende artikel. Indien van toepassing kunnen we een artikel ook bij u op locatie afleveren en installeren. Uiteraard brengen we dan wel kosten in rekening. Deze worden vooraf met u afgesproken.
Garantie
Na aankoop bieden wij garantie op uw aankoop, zowel bij nieuwe als refurbished artikelen. Op de meeste artikelen is de garantie termijn 12 of 24 maanden, zoals vermeld staat bij het artikel. De garantie op veel refurbished artikelen is identiek aan de garantie op nieuw! Slechts bij een kleine deel van de refurbished artikelen is de garantie korter, maar altijd tenminste 3 maanden.
Garantie is niet van toepassing wanneer een defect het gevolg is van verkeerd gebruik, val-, slag- en waterschade, kabelbreuk of wanneer het artikel niet langer compatibel is met bv uw besturingssysteem of software.
Garantie op basis van “carry in”.
Wanneer een artikel buiten uw schuld defect is, dan dient u deze aan ons toe te zenden ter reparatie of vervanging. Deze retourzending is op uw eigen kosten. Wij zullen het artikel dan beoordelen en zo spoedig mogelijk repareren of vervangen door een gelijk of gelijkwaardig product.
Heel soms kan het voorkomen dat wij een artikel dat in de garantieperiode defect is geraakt, niet kunnen repareren of vervangen door een gelijkwaardig product. In dat geval krijgt u in het eerste jaar 100% van de aankoopsom terug. Is er sprake van een garantie van 2 jaar en treedt het defect op in het 2e jaar, dan krijgt u 60% van de aankoopsom terug.
Reparatie buiten garantie
Uiteraard bieden we ook service na de garantieperiode. Bij problemen of een defect zullen we ons uiterste best doen om samen met u een oplossing te vinden en/of een defect artikel voor u te repareren. De kosten van reparatie worden uiteraard vooraf met u afgesproken.